RAMOWY PLAN DNIA
GODZINA | ZAJĘCIA |
---|---|
6.30 – 8.30 | przyjmowanie dzieci, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, gry, układanki dydaktyczne przy stolikach, zabawy ruchowe przy muzyce, utrwalanie materiału z poprzedniego dnia, muzykoterapia. |
8.30 – 9:00 | Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania. ŚNIADANIE toaleta po posiłku, dzieci myją ręce, ząbki, korzystają z toalety. |
9.00 – 10.30 | Zajęcia programowe z całą grupą (zgodnie z tygodniowym rozkładem zajęć), zajęcia i zabawy rozwijające twórczą aktywność dzieci, spacer, zabawy w ogrodzie (w czasie brzydkiej pogody zostajemy w sali zabaw, układamy, śpiewamy tańczymy, czytamy, bawimy się jak lubimy). Zabiegi higieniczne, przygotowanie do obiadu. |
10.45 – 11.30 |
OBIAD zupa |
11.30 – 13.30 |
Drzemka, |
13.45 – 14.30 | OBIAD II danie toaleta po posiłku, mycie rączek, buzi, szczotkowanie ząbków, korzystanie z toalety. |
14.30 – 15.45 | Utrwalanie poznanego materiału, gry, zabawy, praca indywidualna z dzieckiem – wyrównywanie różnic rozwojowych, zabawy tematyczne, zabawy dydaktyczne, ruchowe (na sali i świeżym powietrzu). |
15.45 – 16.00 |
PODWIECZOREK |
16.00 – 17.30 | Zabawy manipulacyjne i konstrukcyjne. Rozchodzenie się dzieci do domu. |
Dzień dzieci młodszych zorganizowany jest wg ich indywidualnych potrzeb oraz rytmu. Dzięki temu chcemy zapewnić im poczucie bezpieczeństwa i możliwość prawidłowego rozwoju psychoruchowego.
Codzienny plan uwzględnia m.in.:
· posiłki,
· zabiegi pielęgnacyjne i higieniczne,
· drzemki,
· zabawy edukacyjne, manipulacyjne
· zabawy wspierające rozwój ruchowy, w tym naukę raczkowania i chodzenia
· zajęcia wyciszające.